UOCMeet: Els mitjans de comunicació a l’era digital

Els processos de digitalització dels suports està portant cap a una profunda transformació en el consum de mitjans. L’aparició d’Internet ha portat a tots els mitjans a tenir com a mínim dues plataformes de difusió. A Internet es difuminen els límits que defineixen cada suport mediàtic tradicional i obliguen a la creació de noves narratives. Amb tot, la televisió segueix sent el mitjà més massiu però les audiències es fragmenten cada vegada més i sorgeixen nous hàbits de consum més híbrids.

La ponent, Silvia Cobo, acaba de publicar un llibre que promet convertir-se en manual de referència dels periodistes digitals: “Internet para periodistas. Kit de supervicencia para la era digital” publicat per l’Editorial UOC. El llibre, en paraules de Cobo, aspira a ser “un manual que permeti a qualsevol periodista actualitzar-se i adquirir coneixements sobre com funciona internet i com millorar el treball diari amb la incorporació de les eines digitals”.

Silvia Cobo (@silviacobo)
Periodista llicenciada per la Universidad de Navarra i Màster en Direcció d’Empreses de Comunicació i grups multimèdia per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Està especialitzada en informació sobre empreses de comunicació, periodisme digital i Internet. Ha treballat en mitjans escrits però sobretot en mitjans online i ha desenvolupat plans de comunicació online per a institucions. Actualment escriu sobre mitjans de manera indepenent i imparteix classes sobre habilitats digitals per a periodistes i comunicadors. Blogueja sobre mitjans a Lolacomomola, els mitjans més vistos a Barcelona des de 2007. Cofundadora del col·lectiu periodístic BCNMediaLab, que organitza events per a periodistes i promou la reflexió sobre l’impacte de la tecnologia a la professió.

Sílvia Majó, periodista i estudiant del Màster en Anàlisi Política a la UOC, va ser l’encarregada de presentar i introduir a la nostra convidada.