UOCMeet: La comunicació política i les TIC

En un moment de tanta activitat política com és el final d’una campanya i davant una situació de progressiva devaluació  dels valors de la política i el seu contacte amb les persones, vàrem conversar amb Toni Aira i amb Xavier Peytibi sobre comunicació i política per compartir opinions i inquietuds respecte què poden aportar les TIC al procés comunicatiu en política.

Com s’integren les xarxes socials en les estratègies de comunicació dels partits? Com aquestes pròpies xarxes remouen el concepte mateix de participació política? Com les TIC poden influir en l’activitat política i la percepció que se’n té des de la societat? Van ser només algunes de les qüestions que vàrem tenir ocasió de debatre amb dues persones que compten amb un important reconeixement en aquest terreny.

Toni Aira (@toniaira)
Periodista, Doctor en comunicació per la Universitat Ramon Llull. Professor de Comunicació Política i de les Institucions Públiques a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), d’Argumentació a la Facultat de Comunicació Blanquerna (URL), i de Màrqueting i comunicació institucional, social i política a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). President fundador de la Societat Catalana de Comunicació i Estratègia Polítiques (SCCIEP), entitat filial del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya i impulsora del Primer Congrés de Comunicació Política de Catalunya (CCPC), el 2011. Membre de l’Associació Comunicació Política (ACOP) i de l’Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC).

Xavier Peytibi (@xpeytibi)
Politòleg especialitzat en relacions internacionals. Doctorand en Societat de la Informació i el Coneixement a la UOC. Màster de Societat del Coneixement, Postgrau en Cultura de Pau i Gestió de Conflictes i Postgrau en Estructura de la Unió Europea. Treballa com a consultor de comunicació política a l’assessoria de comunicació Antoni Gutiérrez-Rubí.