UOC Meet: Open Course Ware

Vàrem conversar amb Sònia Ribera i Jose Manuel Rivera sobre el concepte d’Open Course Ware i vàrem coneixer com d’aquesta manera d’entendre els continguts educatius la nostra convidada n’ha aixecat un projecte que ja comença a funcionar.

El seu projecte, SOCW (Spain Open Course Ware), una web para la enseñanza abierta a todos, ha estat un dels cinquanta triats per sortir al “Libro del talento de Microsoft”, en el que es recull una selecció dels projectes de final de carrera d’estudiants universitaris de tot l’estat espanyol.

Una de les inspiracions de la Sònia va ser l’OCW (Open Course Ware) del MIT, en el qual s’ofereixen classes de totes les matèries en anglès. Gràcies a Youtube i a altres eines gratuïtes, la Sònia va començar a enregistrar els seus propis vídeos i a atreure els seus propis subscriptors a unes classes en línia duradores en el temps. El web mira de donar als estudiants una font d’informació educativa en espanyol, sobretot en l’àmbit de les ciències, mitjançant la creació d’un lloc web on puguin compartir els coneixements.

Sònia Ribera (http://www.sonykus.com) (web encara en construcció)
Estudiant del Grau d’Enginyeria Informàtica a la UOC, emprenedora i apassionada pels viatges i pel coneixement d’idiomes. Ha portat en paral·lel als seus estudis un projecte educatiu online inspirat principalment en els models d’open course ware (OCW) d’universitats com la UOC, la UNED i el MIT. Aquest projecte va començar a agafar forma al 2011 i va ésser triat per Microsoft com un dels 50 millors de tot l’estat i publicat al “Libro del talento: un proyecto Generation 7″.

Jose Manuel Rivera López  (Linkedin)
Enginyer Superior de Telecomunicacions de la UPC. També és Postgraduat de Marketing i Gestió General per la UOC. Es va unir al personal UOC al 1997 i actualment és director del projecte i coordinador d’Innovació Tecnològica del Grup d’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya.
Ha dirigit varis projectes en l’àmbit del e-learning i ha centrat la seva feina en l’àmbit dels continguts i la informació oberta.
Líder del projecte MyWay, també ha participat en diversos projectes d’investigació nacionals i internacionals tals com Amedida (2006), Anota (2006), MIT (2007), eAlquimia (2007-2008), edit@ (2008-2010), Opencast (2009-2011), entre d’altres, tots ells vinculats a la gestió de continguts digitals.