UOCMeet: RSC i el cas de La Fageda

El passat 17 de maig la comunitat de graduats UOC Alumni va organitzar un UOCmeet sobre responsabilitat social corporativa a partir de l’experiència de l’empresa de lactis La Fageda, organització que va néixer a partir del respecte i el compromís envers la societat i un exemple d’empresa responsable amb l’entorn social. Hi van assistir Albert Riera, director de comunicació d’aquesta cooperativa, i Josep Maria Canyelles, expert en responsabilitat social corporativa, per endinsar-se d’una manera més teòrica en el marc general de les empreses.

Segons Josep Maria Canyelles, “som davant d’un fenomen que es va produint en algunes empreses i que té una història relativament curta, de deu o quinze anys. Quan parlem de responsabilitat social corporativa és un enfocament de gestió relativament nou, en el sentit que no és un tema col·lateral, sinó que està estretament vinculat amb la mateixa estratègia de l’empresa”. Per la seva part, l’Albert Riera va destacar que La Fageda no té afany de lucre, “però això no vol dir que no guanyem diners, perquè, si no, no seríem sostenibles i hauríem de tancar, atès que no ens sustentem en subvencions. La diferencia rau en el fet que els diners que guanyem no se’ls embutxaca cap propietari, sinó que els reinvertim en la mateixa empresa i en els treballadors”.

Josep M. Canyelles. Bloc Responsabilitat Global
Màster en Polí­tiques Públiques i Socials (U. Pompeu Fabra – John Hopkins University), ha desenvolupat la seva experiència professional als tres sectors, públic, social i privat: Ha dirigit l’Institut Català del Voluntariat (INCAVOL) de la Generalitat de Catalunya, la consultoria Projectes Socials de la Fundació Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull), ha dirigit diversos projectes d’iniciativa social, ha promogut projectes d’educació ambiental i ha assessorat en la planificació estratègica i la direcció de projectes a organitzacions nonprofit. També ha estat director de projectes de Balanced Scorecard de l’Institut d’Estratègia, ha estat regidor de Plans Integrals de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú (1995-2000).

Expert en Responsabilitat Social de les Empreses i Organitzacions. Exerceix de consultor d’empresa i promotor d’iniciatives. Promotor del think tank Responsabilitat Global. Promotor de collaboratio, iniciativa per als Territoris Socialment Responsables. Coordinador de la Comissió d’RSE de l’Ass.Cat.de Comptabilitat i Direcció. Assessor tècnic en RSE de la Cambra de Comerç de Barcelona i del Consell de Cambres de Catalunya. Col·laborador de l’Associació per les Nacions Unides en matèria d’RS. Col·laborador docent de diferents universitats i programes formatius d’alta direcció: UOC, UPC,  UB, Fundació Pere Tarrés (URL). Consultor de seminaris d’RSE estratègica per a equips directius.

Projecte La Fageda (català)

View more PowerPoint from La Fageda

Albert Riera. Linkedin
És director de comunicació de La Fageda. Llicenciat en Dret per les Universitats Paris Descartes i Grenoble, becari del Max Planck Institut de Munich i periodista col·legiat, ha treballat a BASF i Winterthur, esdevenint posteriorment director de comunicació de IESE i responsable durant 3 anys de l’oficina d’informació de l’Opus Dei a Catalunya. Després d’una etapa on crea la seva pròpia agència de comunicació, es trasllada a la Garrotxa i s’incorpora a La Fageda, on també coordina els temes jurídics.

Consulta més fotografies en aquest enllaç i una entrevista als ponents.