UOCmeet Infografia i Visualització de Dades

El proper dimecres 17 de juliol a les 19h. convoquem a l’Auditori Mobile World Centre - Espacio Movistar (c/Fontanella 2, Plaça Catalunya cantonada Portal de l’Àngel) una nova edició de UOCmeet per debatre sobre Infografia i Visualització de Dades, un llenguatge cada cop més quotidià, utilitzat tant per periodistes, professionals del màrqueting i científics.

La infografia i la visualització de dades són la representació gràfica de la informació abstracta. Aquestes eines ens permeten descobrir i comunicar, mitjançant diagrames y esquemes, realitats que no es poden representar en dades físiques.

Vivim en una època on el volum d’informació disponible està saturant els mitjans de comunicació. Aquest fenomen provoca la necessitat de trobar mecanismes que facilitin l’assimilació de la informació. La infografia i visualització de dades tenen com a finalitat organitzar la informació de manera visual per fer-la fàcilment perceptible pels usuaris. Es tracta de crear eines que atribueixin un sentit als números presentats en forma de text dins una taula per tal de crear ràpidament una visió general que simplifiqui idees complexes.

La infografia és una professió multidisciplinària que aglutina diferents àmbits com són el disseny gràfic, el periodisme o la ciència, però a mesura que els recursos visuals en comunicació són cada vegada més habituals, també ho és l’augment del desconeixement de com crear peces visuals que contenguin l’equilibri entre l’estètica, el rigor i la comprensió.

Per parlar sobre com construir una infografia i possibilitats, beneficis i el bon ús de la visualització de dades comptarem amb les intervencions de:

Ignasi Alcalde (@ignasialcalde), graduat en Multimèdia per la UOC, màster en Societat de la Informació i Coneixement i cursant el postgrau de Visualització de la Informació de la UPF. Ha sigut el responsable de Grups de Treball on line a ACC10, project manager a l’Institut d’Estudis de la Salut i cap de projectes multimèdia a Lavinia Interactiva. És professor del Cibernàrium en cursos sobre infografia i visualització de dades i actualment està en el procès de creació d’un llibre sobre el tema per la UOC, d’on és consultor docent en Informàtica Aplicada a la Gestió (IAG) i Ús dels sistemes d’informació a les organitzacions.

Alberto Cairo (@albertocairo) (intervenció via videoconferència), professor d’Infografia i visualització a la School of Communication de la University of Miami, consultor del Grau de Multimèdia de la UOC i col·laborador acadèmic de la Universitat de Santiango de Compostela. És considerat un dels infografistes més importants del món i és autor dels llibres Infografía 2.0: Visualización interactiva de información en prensa (Alamut, 2008) i The Functional Art: an Introduction to Information Graphics and Visualization (publicat per PeachPit Press, una divisió de la Pearson Education, 2012).

Ayman Moghnieh, expert en disseny de sistemes interactius. Actualment és director d’I+D i col·laboració corporativa a Quadrigram. També és investigador en el Grup de Tecnologies Interactives de la Universitat Pompeu Fabra. Les seves activitats es centren en el desenvolupament de nous sistemes innovadors per gestionar, consumir i servir dades i informació digital. Té un màster en enginyeria de sistemes de la universitat de Texas A&M, i està acabant un doctorat en la interacció humana amb la informació a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

Cecília Bofarull Briand (@CeciliaBofarull),titulada en Disseny Gràfic per l’Escola Idep, graduada en Multimèdia per la UOC-UPC i amb màster en Disseny i Espai Públic a l’Escola Superior de Disseny Elisava de Barcelona. Després de passar per diversos estudis de disseny i multimèdia, al 2006 va fundar amb Xavier Argente l’estudi DOMO-A, un estudi basat en la nitidesa, l’elegància i la claredat comunicativa i que desenvolupa projectes que exploren les múltiples aplicacions de la imatge i la tecnologia. Alguns dels seus treballs han estat reconeguts en els premis Laus i publicats en llibres especialitzats.

La sessió serà retransmesa via Streaming.

Evento de networking – Organización de eventos y venta de entradas online con amiando