Transmedia: Noves narratives

inscripcio_catDimarts 11 de març a les 19 h
Auditori Mobile World Centre – Espai Movistar (c/Fontanella 2, Plaça Catalunya cantonada Portal de l’Àngel).

Cada vegada són més freqüents les històries i relats (des de documentals fins a ficció) que se’ns presenten a través de múltiples mitjans i plataformes de comunicació i on sovint podem interactuar i participar en la construcció mateixa del relat.

En aquesta edició de UOCMeet volem acostar-nos al concepte de Transmedia des d’una perspectiva pràctica. Us presentarem diferents exemples i visions de projectes duts a terme sota aquest gran paraigua i debatrem amb els seus creadors sobre els aspectes més importants d’una nova manera d’entendre i desenvolupar el relat.

Per fer-ho comptarem amb:

Toni RoigAntoni Roig (@toniroigtelo), és professor agregat de la UOC. Enginyer tècnic de telecomunicacions i llicenciat en Comunicació audiovisual per la Universitat Ramon Llull. Va obtenir el 2008 el títol de doctor en Societat de la Informació i el Coneixement per la UOC amb la tesi “Cap al cinema col·laboratiu: pràctiques culturals i formes de producció participatives“. Des del 1999 és professor dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació, on actualment és director de la llicenciatura en Comunicació audiovisual i del postgrau d’Innovació en creació de continguts audiovisuals. És membre del grup de recerca Mediaccions, orientat a l’estudi de la comunicació i la cultura digital.
Robert FiguerasRobert Figueras (@robertfigueras), és llicenciat i màster en Administració d’empreses per ESADE (98). Va treballar 4 anys en Banca d’Inversió Corporate Finance, pels bancs Merrill Lynch i ABN AMRO. Al 2004 va realitzar el programa de direcció d’1 any a la New York Film Academy de Londres i, al 2005, va completar el 9 Point Producer Course per la New Producers Alliance. Com a Director Transmedia ha impulsat la sèrie interactiva per smartphones, Internet i tauletes ‘Treasure Hunt’, produïda per Filmutea, amb el suport del Ministeri de Cultura (ICAA), i que forma part del primer projecte de ficció transmedia integral a l’Estat Espanyol Panzer Chocolate, centrat al voltant d’un llargmetratge presentat mundialment a finals de 2013.

dospuntllibreMireia Casajuana i Ferran Company (@2puntllibre) www.2puntllibre.cat, és un projecte transmdia afincat a Girona. Barreja la literatura amb els nous medis audiovisuals. Per mitjà de diferents històries curtes mostren al lector com poden ser interpretades de formes diferents.
Parteix d’un relat escrit exclusivament pel projecte, que narra una història succeïda dins la mateixa ciutat on es desenvolupen els fets. Es fragmenta la narració en diverses parts i aquestes es representen en una sèrie de plataformes diferents. Tots els passos son localitzats en zones urbanes, llibreries, locals, comerços i finalment a les biblioteques municipals, on s’hi trobarà el relat original íntegre.

Jordi PérezJordi Pérez (@jordipereztwit) és director artístic de ‘La Vilella‘, un espai per les arts escèniques on es fa formació, investigació, creació i exhibició creat a una antiga fàbrica de sifons. També és director-actor a ‘I Am Theatre Studio’ estudi de formació per l’actor.

Arnau GifreuArnau Gifreu (@agifreu), és professor, investigador i realitzador en l’àmbit de l’audiovisual i el multimèdia. Doctor en Comunicació i Màster en Arts Digitals per la Universitat Pompeu Fabra. Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Autònoma de Barcelona.
És investigador afiliat del Comparative Media Studies / Open Documentary Lab  del MIT (Massachussets Institute of Technology) i membre del grup i-docs (University of the West of England). Professor de la Universitat de Vic (UVIC) i consultor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). També exerceix com a professor en diferents postgraus, destacant el Màster en Teoria i Pràctica del Documental Creatiu i el Màster en Disseny i Gestió de la Producció Audiovisual (UAB). Ha publicat diversos capítols de llibres i articles sobre la seva àrea de recerca, la no ficció interactiva i transmedia i el cas específic del documental interactiu.
Ha col·laborat en l’organització de diverses edicions del Musiclip Festival (2009-2011), coordinat la e-Week (Setmana Digital de Vic 2012), InterDocs Barcelona (Docs Barcelona, 2013) i la Jornada Multimèdia (EPS, UVIC, 2012-2013). També ha estat col·laborador del Festival European Youth Award (ICNM 2011-2012, Àustria) i membre de la Comissió Internacional/Territori de el “Barcelona Laboratori Cultural” (BLC).

La sessió serà retransmesa via Streaming: http://social.alumni.uoc.edu/uocmeet/streaming/

Realitza la teva inscripció.