Captura de pantalla 2014-10-27 a les 00.38.49

UOCmeet: Política en xarxa

inscripcio_catDimecres 29 d’octubre a les 19 h
Aula 2 del CCCB (c/ Montalegre 5 de Barcelona).

La política d’avui poc té a veure amb la d’ara fa una dècada: s’organitza i es comunica d’una altra manera. L’evolució de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació n’és la raó principal. Als canals tradicionals –premsa, ràdio i televisió–, s’hi han afegit Internet –webs, blogs, xats i xarxes socials com Facebook i Twitter– i els dispositius mòbils, en què no sol faltar el Whatsapp entre la ingent família d’aplicacions.

Aquest panorama tecnològic dóna veu a tothom indistintament: institucions de la democràcia, partits polítics i societat civil organitzada. Tots aquests actors empren les noves tecnologies per comunicar i comunicar-se d’una manera diferent a la tradicional. Cal subratllar que, més enllà de com l’acció política es comunica a través dels nous canals, les xarxes socials també incideixen en com l’acció política s’organitza.

Al UOCmeet parlarem dels actors del panorama polític estatal –partits i moviments socials–, no només de com han usat les TIC per comunicar-se, sinó de com l’ús d’Internet i les xarxes socials que d’entrada havien de servir a les finalitats comunicatives han acabat transformant l’organització de l’acció política, les relacions de poder intern, la configuració de l’agenda i del programa, o l’arquitectura de la participació.

Per això comptarem amb:

• IÑIGO ERREJÓN, doctor i investigador en Ciència Política de la Universitat Complutense de Madrid, membre del Consell Executiu de la Fundació Centre d’Estudis Polítics i Socials. A Twitter és @ierrejon. Podeu llegir-lo a Academia.edu.
  • JUAN LINARES, graduat en Comunicació Audiovisual i Màster en Estudis Avançats de la Comunicació Social a la Universitat Pompeu Fabra, estudiós dels fluxos informatius del 15-M, tema entorn el qual gira la seva tesi doctoral. Piula a Twitter com a @_JuanLi.
  • LLUC SALELLAS, politòleg, periodista i activista, Màster en Estudis del Nacionalisme a la Universitat d’Edimburg, adjunt a direcció d’Òmnium Cultural. El trobareu a Twitter com a @LlucSalellas i podeu llegir-lo en aquest blog.

Presenta i modera la taula rodona:

ISMAEL PEÑA (@ictlogist), professor dels Estudis de Dret i de Ciència Política de la Universitat Oberta de Catalunya, i investigador de l’Internet Interdisciplinary Institute i l’eLearn Center d’aquesta universitat. És Doctor en Societat de la Informació i el Coneixement, i treballa al camp de les Polítiques Públiques per al Desenvolupament, centrant-se en les TIC.

Agenda-ho!

• LLOC: Aula 2 del CCCB. Carrer Montalegre 5, 08001 Barcelona.
  • HORA: 19 h

No t’oblidis de participar a Twitter amb l’etiqueta #UOCmeet, per opinar, comentar o escoltar.