5 cares de l’Esport 2.0 al #UOCmeet

inscripcio_cat
De perfils diversos però tots ells emprenedors, l’Adrià, en Carles, l’Oriol i en Xavi han impulsat iniciatives relacionades amb la pràctica esportiva i uns hàbits de vida saludables i en les quals entra en joc la tecnologia. Seran amb nosaltres al #UOCmeet Esport 2.0, el 22 d’abril a les 18.30 hores, al Mobile World Center de Barcelona.

Buzon_AdriaADRIÀ BUZÓN, co fundador i CEO de GonnaFit

Als seus 27 anys, Adrià Buzón és llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, ha cursat diversos màsters especialitzats en la gestió esportiva i, el 2013, ha estat co fundador d’un gimnàs molt especial. Parlem de GONNAFIT (@gonnafit) i la seva particularitat és que trasllada les classes de fitness del centre esportiu a l’aire lliure. Són classes guiades per un entrenador però en espais públics de la ciutat! Els primers municipis que gaudeixen d’aquesta oferta han estat Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat, Cerdanyola i Sant Vicenç dels Horts, però de mica en mica GONNAFIT posa a fer exercici molts altres indrets. Des d’aquest febrer, GONNAFIT compta també amb una aplicació per a mòbils. Es vol així que els “gonnafiters” estiguin al dia de les classes disponibles, de la gent inscrita i, fins i tot, participin d’un rànking de punts. Un bon estímul això de picar-se de forma positiva i un exemple de “gamificació”!

F1rstVisionJOSÉ ANTONIO HUERTAS, CEO i fundador de F1rst Vision

Us imagineu poder posar-vos a la pell de Messi o qualsevol altre jugador en una final d’infart amb l’ajut d’un comandament a distància i un televisor? No estem tan lluny d’una realitat així i José Antonio Huertas ens farà veure per què. Com a llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques (Universitat de Màlaga), sempre ha estat vinculat al món de la creativitat i la publicitat. Ha estat director creatiu a Aftershare.tv i redactor creatiu a Bassat-Ogilvy, fins que funda F1rst Vision (@F1rstVision)

Miralles_Carles

CARLES MIRALLES, metge i cofundador de LoveYourself

Carles Miralles és un metge especialitzat en salut pública i co-fundador de Loveyourself (@LoveyourselfBCN), una comunitat dedicada a ajudar a les persones a cambiar els seus hàbits de vida per tal de millorar la seva salut a través d’una correcta nutrició i l’exercici físic. Ha treballat com assessor clínic per la Universitat de Columbia a Àfrica, com epidemiòleg al Institut Català d’Oncologia i com a director d’operacions i assessor mèdic per la multinacional reasseguradora Munich Re (Evaluación Médica). Actualment es dedica a la consultoria, formació i promoció d’hàbits de vida saludables entre el col.lectiu sanitari, empreses i particulars. En Carles Miralles afirma que les noves tecnologies ha contribuït a popularitzar determinades pràctiques esportives, en tant que es creen comunitats i els ginys permeten a l’usuari tenir control de variables d’entrenament. Però recomana que tota pràctica esportiva sigui personalitzada a l’estat de salut de cadascú i alerta que hem d’aprendre a llegir bé la informació que hi ha a la xarxa. “Les noves tecnologies han de ser un mitjà per facilitar i promocionar la practica de l’esport però en cap cas poden substituir els consells dels professionals de la salut o les rutines personalitzades dels entrenadors personals qualificats.”

Roda_OriolORIOL RODA, fundador i CEO de Mammoth Hunters

Què porta un doctor en Biologia Molecular, expert en modelatge matemàtic de processos biològics i MBA ESADE a fundar Mammoth Hunters? La passió per la muntanya. Això, va portar l’Oriol Roda a pràcticar esport intensament al costat de Néstor Sánchez, l’altre soci fundador de l’empresa. Durant el seu Post Doc, a Seattle, en Néstor estava desenvolupant el mètode d’entrenament PaleoTraining a Catalunya i a distància li feia d’entrenador personal via e-mail. Tenien l’embrió de Mammoth Hunters a les mans. Només va caldre que, el 2010, l’Oriol passés per Silicon Valley i s’impregnés dels aires emprenedors perquè davant del Rae Lake se li acudís la idea definitiva. Aquell Nadal va plasmar-la en un tovalló i en Néstor va quedar entusiasmat. Els passos següents foren la incorporació d’un nou membre a l’equip, una campanya de crowdfunding, el web i, el juliol del 2014, una aplicació mòbil que s’ha situat al top 5 d’apps de fitness Mèxic, Colòmbia, Argentina i Xile. L’Oriol Roda explica que aquest entrenador personal cap a la butxaca, fa sessions guiades personalitzades al 100% allà on l’usuari vulgui i ofereix un programa de nutrició adapat d’acord amb l’estil de vida Paleo. Amb 35.000 usuaris ja són líders a l’Amèrica Llatina.

Sabater_XavierXAVIER SABATÉ, fundador de Bravento

Dins del fotògraf publicitari i dissenyador, també batega un cor d’emprenedor i la passió per la tecnologia. Això va portar en Xavier Sabaté a crear Bravento (@BraventoSport), una aplicació esportiva que barreja l’esport i els videojocs, amb l’objectiu de motivar l’usuari a través de reptes, rànquings, competicions i premis. “Un món fascinant, però molt dur, on només s’aguanta si es treballa de sol a sol i el teu equip respon com si fossis tu mateix”. Opina que la tecnologia corre més del que podem assimilar i que per això també es donen certs fracassos tecnològics per voler implantar-se massa aviat en un mercat no prou madur. Tanmateix, està convenút que “la tecnologia pot aportar i aporta molt al món de l’esport, tant a l’usuari com a marques, institucions i també a la medicina”; explica que les dades que poden obtenir-se, no tan sols serveixen per a fer negoci, també són informació que pot aportar beneficis a molta gent sempre que s’usin de la manera correcta.