Per què votem poc electrònicament?

Degut a qüestions d’agenda, ens veiem obligats a ajornar aquesta edició de UOCmeet. Properament us informarem de la nova data.

Us demanem disculpes per les molèsties que el canvi us pugui ocasionar.

A l’inici del nou curs, a #UOCmeet volem parlar de les eleccions que celebrarem abans que acabi l’any. Com sempre, tractarem el tema en qüestió des del punt de vista de la tecnologia. Fa molt temps que podríem votar electrònicament, de forma complementària o substitutiva del vot presencial. Perquè en votem tan poc de forma electrònica? Quines són les dificultats que fan que la tecnologia no transformi les eleccions?

Pensem que el vot electrònic és una gran gran eina, però, no obstant això, considerem que té un ús petit pel potencial que podria tenir. I ens agradaria saber per què.

Per saber més, el pròxim 17 de setembre, a les 19:00 h, tres convidats de luxe ens parlaran del tema i posteriorment compartiran el seu coneixement i opinió en una taula rodona:

Ismael Peña
ISMAEL PEÑA-LÓPEZ
 (@ictlogist), professor dels Estudis de Dret i de Ciència Política de la Universitat Oberta de Catalunya, i investigador del Internet Interdisciplinary Institute i l’eLearn Center d’aquesta universitat. És Doctor en Societat de la Informació i el Coneixement, i treballa al camp de les Polítiques Públiques per al Desenvolupament, centrant-se en les TIC.

Jordi Puiggalí

JORDI PUIGGALÍ
es Vicepresident sènior de Recerca i Gerent de Seguretat a Scytl. Ha encapçalat el Departament de Recerca i Desenvolupament de Scytl des de la formació de l’empresa. Puiggalí ha estat fonamental en el desenvolupament de la tecnologia i la propietat intel·lectual de Scytl, i és coautor de nombroses patents internacionals sobre criptografia de les aplicacions i seguretat del vot electrònic. És expert en seguretat i ha participat com a professor i ponent en nombroses conferències internacionals sobre seguretat informàtica i criptografia aplicada. Puiggalí és llicenciat en Informàtica per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Miquel Buch

MIQUEL BUCH (@MiquelBuch), és Alcalde a Premià de Mar i President de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques i del Consell de Governs Locals de Catalunya. A l’anterior legislatura va liderar un procés participatiu a on es va votar electrònicament.

Josep M Reniu
JOSEP Mª RENIU (@jmreniu) és llicenciat en Ciències Polítiques per la UCM, Diplomat en Dret Constitucional i Ciències Polítiques al CEPC i Doctor per la Universitat de Barcelona. Actualment és el Cap d’Estudis de Ciències Polítiques i de l’Administració a l’UB.

La sessió es retransmet via “streaming“: http://social.alumni.uoc.edu/uocmeet/streaming/

En col·laboració amb:
Mobile World Centre

Mobile World Centre es una iniciativa público-privada creada por Mobile World Capital Barcelona (MWCB) y Telefónica con el objetivo de acercar a la ciudadanía el mundo de la telefonía móvil y de Internet. Es un espacio para descubrir cómo la transformación mobile está revolucionando las vías de comunicación, nuestro día a día o el entorno social y empresarial. El Centre es un espacio abierto a los ciudadanos que acoge una exposición permanente y ofrece una agenda de actividades vinculadas a la actualidad y a proyectos centrados en la transformación social, cultural, tecnológica y económica de la movilidad. Mobile World Centre es también un punto de información y difusión del resto de iniciativas de MWCB.