Road sign to  education and future

Quins són els reptes de l’educació de demà?

inscripcio_catDijous 15 d’ octubre a les 19 h
Mobile World Centre (c/ Fontanella, 2 – Barcelona)

#UOCmeet
Facebook UOC Alumni

L’evolució de les TIC i la seva progressiva implantació ens els diferents sectors ha estat i seguirà sent un motor de canvi profund, i l’educació no se n’escapa. Des de l’experiència de #UOC20anys, en aquesta edició del #UOCmeet volem reflexionar sobre els reptes que es perfilen en l’àmbit educatiu a resultes del canvi tecnològic i social.

Amb Alfons Cornella (@acornella) i amb  Xavier Aragay (@xaragay), revisarem alguns dels canvis més significatius que impulsa l’Escola del nostre país i que suposen un punt de partida per a una transformació profunda de les bases de l’Educació.

Conduirà la sessió la doctora Teresa Guasch, directora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC.

Alfons CornellaAlfons Cornella, fundador d’Infonomia

Un ensenyament que doni respostes a algú que no té preguntes és un fracàs.

Fundador i president d’Infonomia, empresa de serveis d’innovació , i font d’idees per inquiets i innovadors, des de l’any 2000. Fundador el 2009 de co-society, iniciativa per a l’estímul de la intersecció sistemàtica de negocis entre empreses.

Els principals canvis en l’educació estan venint en el model pedagògic, i no en les eines pròpiament. I el canvi més rellevant és, al meu entendre, el de l’aprenentatge individualitzat. Tenim eines, mètodes, models que permeten una formació en què cada persona pot aprendre al seu ritme. En el moment que vulgui, i a la velocitat que vulgui.

Vegi’s que uso la paraula “aprendre” més que la paraula “ensenyar”. L’educació va de que una persona aprengui, no de que una altra ensenyi. No hi ha ensenyament sense aprenentatge, i el focus ha d’estar, per tant, en aquest últim. A través de la realització de projectes, quant més realistes millor (resolent problemes i reptes del dia a dia), una persona aprèn, a través de la prova-error, de la cerca d’informació per a respondre a les necessitats puntuals de coneixement per a resoldre’ls, en equip o de forma individual.

Xavier Aragay

Xavier Aragay, director general de la Fundació Jesuïtes Educació

Per nosaltres, educar no és només formar alumnes sinó acompanyar-los en el desenvolupament el seu projecte vital.

Economista i, des del l’any 2009, Director General de Jesuïtes Educació. Partint de la seva extensa trajectòria vital i professional i de la seva sempre present vocació de servei, lidera el projecte Horitzó 2020. Ha estat fundador i Director-Gerent de la UOC del 1994 al 2005.

En les darreres dècades el món ha canviat molt. Avui l’escola necessita una transformació sistèmica i disruptiva. Per a nosaltres, educar no és només formar alumnes sinó acompanyar-los en el desenvolupament el seu projecte vital. Ens proposem, així, fer de l’escola una organització que aprèn, reconnectar-nos amb la nostra vocació per despertar les ganes de viure cada dia intensament.

La sessió es retransmet via “streaming“: http://social.alumni.uoc.edu/uocmeet/streaming/

En col·laboració amb:
Mobile World Centre

Mobile World Centre es una iniciativa público-privada creada por Mobile World Capital Barcelona (MWCB) y Telefónica con el objetivo de acercar a la ciudadanía el mundo de la telefonía móvil y de Internet. Es un espacio para descubrir cómo la transformación mobile está revolucionando las vías de comunicación, nuestro día a día o el entorno social y empresarial. El Centre es un espacio abierto a los ciudadanos que acoge una exposición permanente y ofrece una agenda de actividades vinculadas a la actualidad y a proyectos centrados en la transformación social, cultural, tecnológica y económica de la movilidad. Mobile World Centre es también un punto de información y difusión del resto de iniciativas de MWCB.