#UOCmeet #SmartCity | Ciutats intel·ligents i ciutadania

inscripcio_catDilluns 16 de novembre a les 19 h
Fira de Barcelona – Gran Via (Av. Joan Carles I, 64)

smartcity#UOCmeet
Facebook UOC Alumni
Smart Cities: Ciutat i Tecnologia – Postgrau
Tecnologies per a la gestió Smart de la ciutat – Especialització

En el marc del Smart city expo – World Congress volem apropar-nos a les ciutats intel·ligents i a la ciutadania. Farem una prèvia del saló, que se celebra a Fira Barcelona del 17 al 19 de novembre, per entendre com es repensa la transformació urbana i s’assoleix un empoderament de la ciutadania, de la mà de David Serrano i Garcia, Jordi Puigneró (@jordiPuignero) i Aleix Valls (@aleixvalls).

DavidSerranoDAVID SERRANO i GARCIA, director general de Districlima S.A. i graduat-ambaixador de la UOC.

Es pot transformar una part de la ciutat degradada i potencialment problemàtica en un niu d’oportunitats sòcio-econòmiques.

Enginyer Superior Industrial, Màster en Direcció i Organització d’Empreses per la UPC i Diplomat en Ciències Empresarials per la UOC. L’any 2008 s’incorpora al Grup Engie (GDF-Suez) com a Director de Xarxes, assumint funcions de Director General de Districlima, S.A. i Districlima Zaragoza, S.L. Anteriorment ha treballat al Grup Gas Natural, ha estat gerent d’Equipos y Servicios, S.A., i ha prestat els seus serveis en àrees de desenvolupament energètic i Facility Management, i en empreses d’enginyeria, docència i equips.

Jordi_PuigneroJORDI PUIGNERÓ (@jordiPuignero), director general de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya.

El progrés científic i tecnològic ens ha permès desestimar moltes idees en les que alguns indocumentats ens havien fet creure.

Enginyer i polític. Com a enginyer TIC ha treballat pel Deutsche Bank i IBM. S’estrena a la política el 2003 sent tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, impulsant la ciutat perquè sigui la primera smart city de Catalunya. Des de 2013 és Director general de Telecomunicacions i Societat de la Informació del Govern de Catalunya. Ha col·laborat en la redacció del capítol TIC del llibre blanc per a la transició nacional de Catalunya.

AleixVallsALEIX VALLS (@aleixvalls), director d’emprenedoria i innovació de Mobile World Capital i responsable de 4YFN.

S’han d’impulsar els projectes que tenen capacitat de transformació.

Matemàtic, enginyer i doctorat en mecànica de fluids, comença fent recerca a l’International Center for Numerical Methods in Engineering (CIMNE), entre l’any 2000 i 2004. Període en què també és project manager de Compass Ingeniería y Sistemas. Ha treballat com a consultor estratègic per NODE Company, LOOP Consultancy i Accenture, fins el 2012. El juny del mateix any s’estrena com a director d’emprenedoria i innovació de Mobile World Capital Barcelona. També és responsable de 4 Years From Now.

La sessió es retransmet via “streaming“ prèvia inscripció: http://social.alumni.uoc.edu/uocmeet/streaming

Et convidem a conèixer la proposta de formació de la UOC en aquesta matèria:
Smart Cities: Ciutat i Tecnologia – Postgrau
Tecnologies per a la gestió Smart de la ciutat – Especialització

Aquest acte es realitza amb la col·laboració de:

Mobile World Centre

Mobile World Centre es una iniciativa público-privada creada por Mobile World Capital Barcelona (MWCB) y Telefónica con el objetivo de acercar a la ciudadanía el mundo de la telefonía móvil y de Internet. Es un espacio para descubrir cómo la transformación mobile está revolucionando las vías de comunicación, nuestro día a día o el entorno social y empresarial. El Centre es un espacio abierto a los ciudadanos que acoge una exposición permanente y ofrece una agenda de actividades vinculadas a la actualidad y a proyectos centrados en la transformación social, cultural, tecnológica y económica de la movilidad. Mobile World Centre es también un punto de información y difusión del resto de iniciativas de MWCB.