Literatura i educació

viquilletraEn aquesta sessió a tres veus, vam reflexionar sobre les noves formes de docència i aprenentatge que ofereix la xarxa en matèries com la llengua i literatura. Cadascuna de les ponents va explicar les seves experiències en línia i es va fer un interessant debat final amb el públic.

Les ponents que van assistir a l’acte van ser Lourdes Guàrdia, Teresa Fèrriz i Ester F. Matalí.

Lourdes Guàrdia, directora del Màster universitari d’Educació i TIC  parlarà de l’aprenentatge de la llengua i la literatura a través de l’aprenentatge “situat”.

Teresa Fèrriz, directora del portal de Literatura catalana LletraA,Projecte LletrA (Universitat Oberta de Catalunya) creadora de l’espai Viquilletra i impulsora del projecte Mestresclass, ens parlarà d’aquest projecte basat en una plataforma oberta i col•laborativa, en construcció permanent, que dóna visibilitat al coneixement del professorat català mitjançant un entorn de col•laboració, cooperació i co- creació entre iguals.

Ester F. Matalí, graduada de la UOC en Filologia catalana i directora de Llibres per Llegir. Ens explicarà què és Llibres per llegir, una comunitat de lectores i lectors amb una forta presència a les xarxes socials. Coneixerem de primera mà la filosofia delbookcrossing que proposa socialitzar llibres i compartir-los amb tots els lectors i lectores que vulguin sense parets ni prestatgeries, de manera que contribuïm a la sostenibilitat i alhora promovent la difusió de la lectura.