Transformació i adaptació del tèxtil als nous models de negoci

i+d-600x398En aquesta sessió vam debatre sobre si hi ha o no un ressorgiment del tèxtil a casa nostra, quin paper ha jugat la internacionalització i, sobretot, com s’han adaptat les empreses amb llarga presència a casa nostra i quins models han seguit les noves empreses del sector.

Vam intentar donar resposta a algunes preguntes com: Quina és la situació actual del sector tèxtil? Ha tornat realment a ressorgir en localitats històriques com Manresa, Igualada, Sabadell i Terrassa? Quines diferències hi ha entre els models de negoci aplicats al textil històricament i els nous models que es van implantant? L’I+D ha estat clau per a la situació actual d’aquest sector? Quin paper hi juguen la inversió en investigació i les noves tecnologies?

Vam comptar amb Sergi Artigas i Xavier López. Estigueu al cas, que arran d’aquesta xerrada va sorgir la idea de fer una visita a LEITAT.

Xavier López Andrés, professor d’Economia i empresa de la UOC. Marc teòric i històric del sector tèxtil.

Sergi Artigas Barceló és Enginyer Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya i MBA per l’Euncet Business School. Actualment exerceix la seva activitat professional en el Centre Tecnològic LEITAT on ha ocupat diferents càrrecs des de 2005 essent Director de Desenvolupament Corporatiu, Adjunt a Direcció i, actualment, Director d’Estratègia en Innovació. Té una àmplia experiència professional en organitzacions privades, tant en empreses nacionals com multinacionals. Concretament ha format part en l’àrea de Disseny i Desenvolupament de Producte a l’empresa de AUNDE, S.A., en el sector automoció; ha treballat com Responsable de Compres, de Logística i SQA (Supplier Quality Assurement) en la multinacional FAURECIA en la seva divisió de Sistemes d’Interior d’automòbils i ha estat responsable de producció i qualitat en l’empresa de serveis hospitalaris Interhospitalia, S.A.